Upp på Enebacken.blogg.se

inredning inredning inredning och lite annat

Hur tänkte jag . ...

Kategori: Allmänt

Godmorgon!!

Från och med 24/8 detta år och 1 år framåt är det meningen att jag ska plugga till inredare/stylist på distans. Ett jättebra och roligt sätt att utveckla mig och det som är mitt största intresse.
Fast problemet är att tiden kommer nog inte riktigt att räcka till varje vecka för tanken är att 20 timmar ska läggas på studier för det är mycket uppgifter som ska göras och lämnas in.  Men den dagen den sorgen.  Har iallafall börjat med några av uppgifterna.
Att göra ett Moodboard där jag ska göra mitt drömsovrum och samma sak med drömkök. 
Har väl inga större problem att veta hur det skulle se ut men att får ner det på papper i bildform..  

Så här blev sovrummet:

Stilrena möbler som får andra kläder efter årstid. Gillar verkligen den mörkt gula färgen på hösten!! Så varm och ombonad.

På sommaren kan ju vitt och lite rosa eller grönt passa bra eller vad man nu gillar.

Nästa moodboard ska vara drömkök och det är inte heller så svårt att veta vad men att sen hitta bilder som beskriver tar sin lilla tid. Speciellt när jag kastade 1 ton inrednings tidningar tidigare i sommar för jag hade ingen plats😐.


Mitt drömkök har svarta luckor , en stor 90 cm bred spis i rostfritt, amerikansk stil på kylskåp. En stor köksö med takhängd fläkt samt en massa snygga köksmaskiner.
Lite storkökskänsla med rostfritt.

Lite trä behövs för att värma upp miljön så det inte blir för stramt.

Ett stort ovalt köksbord som rymmer 8 stolar runt om skulle också bli bra i mitt drömkök.

Det är så kul att fundera och fantisera och vårt kök här hemma har ju vissa delar av mitt drömkök, så jag står nog ut ett tag till!!

Nu är det bäst att kicka igång denna tisdag !!

Kommentera inlägget här: